juli 18 Från Tomelilla till Trelleborg


Jag sitter på tåget möt Stockholm, det är slut!
Det tog 49 dagar att cykla mellan Kiruna och Trelleborg, jag valde inte den kortaste vägen och cyklade ungefär 270 mil och har tagit runt 100 000 bilder.
Alla bilder är tagna från cykelns pakethållare med kameran programmerad för att ta en bild var 10:e sekund, inställd på automatik och autofukus.

Här ser ni urvalet som jag gjorde dagligen under resan.
Nu börjar ett ny resa för mig, jag måste gå igenom alla bilder igen och göra ett mer eftertänkt urval och efterarbeta dessa bilder.
Det kanske kommer att skilja sig mycket från det som ni ser här.

17 comments
  1. Hermano querido, FELICITACIONES ENORMES…una vez mas has logrado lo que tanto has anhelado….
    Que el viaje de regreso sea tan placentero como los anteriores dias….
    Se va a extrañar ver que veain tus ojos cada día
    Ultima estación: ESPERANZA…..

    Abrazos…..

  2. lasse björck said:

    tack för möjligheten att följa Din resa ! tack för mötet i Eksjö och Hult – jag ser mycket fram mot Din sammanställning i bokform och som utställning !

  3. Josefin said:

    Ojojoj, en resa genom hela landet. Trodde du ens att det skulle vara möjligt när du började? Tänk vad mycket du fått se och som vi fått se genom dig. Din envishet är oslagbar och dina konstnärliga visioner okuvliga. Det visste jag nog, men jag är ändå djupt imponerad.

    • lasse björck said:

      Hej Josefin ! José berättade att Du skrivit om camping – nu har jag införskaffat ”Campingland” och läser med stort intresse och nöje – till saken hör att jag (genom föreningslivet i Hult) sysslar just med camping ! Välkommen till Hultbygden och Movänta Camping ! Här finns mycket att skriva om – och fotografera från cykeln …

      • Josefin said:

        Hej Lasse! Vad roligt… Tänk hur alla vägar möts. Camping och cykling ligger förstås inte så långt ifrån varandra, även om ytterst få av ”mina” campare hade kunnat tänka sig någon längre cykeltur. Jag får väl ta mig till Movänta Camping nästa gång då, det skulle vara spännande att se.

  4. Silvina said:

    Bicinauta! cuanta sensibilidad en estas últimas palabras. Espero que disfrutes la vuelta, poco a poco, al ritmo del tren.
    ”volver es una forma de encontrarse” dijo Benedetti
    que todo lo vivido haya sido en un tiempo adelantado sobre tu propia conciencia y que el tiempo de ”procesar, ir cayendo de a poco, ver el reflejo de tu obra” venga más adelante. Que este viaje funcione en sordina, con una onda de choque que se expande lentamente!
    Hermano mio, te quiero mucho
    Sil

    • Gracias Sil, ya estoy en casa tratado de no hacer nada, descansando duermo y como y duermo. Un beso enorme y gracias por tus palabras.

  5. Ale said:

    hermano querido!!!! felicitaciones…..por el logro de realizar el proyecto!!!
    Te mande un mail..un beso

  6. LA MA said:

    JOSE REPASANDO TU VIAJE, ME SIGUE SORPRENDIENDO Y MARAVILLANDO TODO LO QUE NOS HAS MOSTRADO, LO QUE PODEMOS VER A TRABES DE TUS OJOS . SIGO DESCUBRIENDO ROSTROS, EN LAS NUBES, ADAS DE COLORES EN LOS BOSQUES, Y ESA BELLEZA SIN LIMITES DE ESE MAGICO PAIS, Y………. EN TU BICI DE FUEGO A SUECIA RECORRISTE LUEGO Y SU VIDA NOS MUESTRAS EN DOS O TRES VUELTAS . Y ME IMAGINO AL COLIBRI QUE LLEVA TODA LA EMOCION QUE SIENTO PARA COMPARTIRLA CON VOS. Y CON EL TE MANDO UN BESO GRANDE Y UN FELIZ CUMPLE AÑOS HIJO TE AMO LA MA

  7. Romina M said:

    muy lindo jofe!!! que linda experiencia 😀 besotes nos vemos
    R.

  8. Lina Karlsson said:

    Vilken resa! Och vilka bilder! Du är otrolig när du bestämmer dig för att genomföra något! Lina

Kommentera

